31 augusti

Redan sista dagen av augusti, what the...? Det betyder att sommaren är över officiellt alltså. Fast det gör ingenting, för september är alltid en bra månad för mig, hehe! Det är inte bara min födelsedag, utan det är månaden innan kylan kommer påriktigt, månaden med mindre stress. (Y)

Idag degade jag mig i sängen riktigt länge innan jag gick upp för att ordna om affischerna i mitt sovrum. Igår fick jag hem mina framkallade foton som jag hade beställt, och alla är nu redan uppe! Ska beställa fler senare, höhö~
Förutom det har jag bara målat, tavlan som jag började med förra sommaren, som jag inte har rört ända sedan jullovet. Jag blev snarare tvingad till att fortsätta på den, och jag hade verkligen inte känsla för konst idag (lol), så det gick jättesegt och jag är ännu inte klar... 

Ska nu kolla vad Youtube har att erbjuda!



Idk xD

2 years!

Efter två år i armén kom Heechul äntligen tillbaka igår! Och jag kan inte beskriva hur glad jag är! 
När han påbörjade värvningen den 1:a september 2011 så trodde jag typ att jag skulle dö bcuz no Heechul, no real entertainment, hahahahaha. Jag gjorde till och med ett miniprojekt till honom. :P

Några utdrag från inlägget från den dagen, tagna ur min gamla blogg (där jag skrev väldigt långa inlägg med alldeles för många emotions)...
"- Gick och lade mig över klockan två..... lyssnade på A Falling Star med iPod:en som jag kramade väldigt hårt med händerna
Jag kunde inte somna för att jag grät mycket och högt, det slutade med att mina päron blev väckta.... O_O"

"Denna dag har varit min officiella emo-dag....... Har mått sämst hela dagen......."

"Var på väg att somna under flera lektioner....... kollade Twitter, såg Shindong's update till Heechul och blev tårögd.... Efter skolan stack jag och T för att fika, vi åt asmycket tjockispower-stuff men jag fattar inte varför jag inte blev gladare D:"

"Det är så mycket jag vill säga till Heechul......!! Denna människa är verkligen fantastisk..... så himla speciell och underbar! Jag kommer sakna honom, hans egenkäre personlighet, hans beroende av Twitter, hur han älskar att ta ego-bilder, hur han skryter om sig själv och älskar sitt utseende, hur han garvar, hur han gör sin favorit-tung-pose på scen, hur han älskar sina katter, hur han fular sig, hur han provocerar andra, hur han älskar SJ-medlemmarna på sitt egna sätt, hur han gör sina fans glada bara av att vara sig själv..... och allting som har med honom att göra! ♥


MEN, det här är inget "hejdå", utan det är A Short JourneySom Leeteuk brukar sägaThis is not END, but AND~
Jag lovar och svär på att jag kommer vänta på Heechul, hur länge det än kommer att ta! Och jag hoppas på att SM verkligen inte gör något dumt under tiden...... fan, de får bara inte göra det!! Heechul SKA tillbaka till SUPER JUNIOR!!"

"Jag stöttar dig i allt du gör! Nu har du chansen att göra ditt land och alla som älskar dig ännu stoltare! :D Så var rädd om dig och lycka till! WOOYUBITGAL KIM HEECHUL, SARANGHAEYO KIM HEECHUL, KIDARILKE KIM HEECHUL!"

... Alltså, jag blir typ rädd för mig själv... HAHAHAHA! Omg, så mycket damp och babbel. :P

Nåja, två år gick mycket snabbare än jag trodde! Heechul kom tillbaka med typisk Heechul style...
Hahaha, har typ aldrig sett en gladare person som blivit "frisläppt" från sin värvning!

Och för att fira detta spammade han sin Instagram! Målet var 100 bilder, men han gav upp efter 16, LMAO. I am not surprised! Aja, nice ändå, han fortsätter att spamma den... Påminner om när han fortfarande hade kvar sin Twitter. :)
 
Jag kommer som sagt aldrig vänja mig vid att minst en medlem kommer få göra det här varje år, men efter Heechuls enlistment och när Kangin kom tillbaka så insåg jag att allt blir bra till slut. Leeteuk och Yesungs enlistments blev därför inte lika pain in the ass som de innan, hehe! Dessutom så försvinner de inte helt under tiden, utan vi blir ju uppdaterade om deras vardag regelbundet. ^^

Oj, nu blev det ett superlångt inlägg, men men! 

SPACE BIGSTAR KIM HEECHUL A.K.A HEEDICTATOR IS BACK, B*TCHES!! 8D

대.다.나.다.너 (G.R.8.U)

Jag har aldrig hype:at över VIXX. När de debuterade förra året med "Superhero" så gillade jag inte låten, och sedan dess har jag inte orkat lyssnat på låtarna efter, dels också för att k-pop-industrin bara massproducerar nya grupper mer och mer så att man inte ens orkar ge dem en chans (även om många svenska fans typ älskar dem med låtern "hyde", haha).

Fast för en vecka sedan på Chu-träningen så tipsade Michelle mig om VIXX, som hon typ hade förälskat sig i. Hon var med Wonjung i Korea under sommarlovet och de var på många musikprogram och såg därför många artister uppträda live. "De ser inte så bra ut, men deras uppträdanden är verkligen 100% talang! De har alltid jättemånga high pitches i refrängerna och coola koncept så man får gåshud!", sade hon. Eftersom Michelle är ganska objektiv, speciellt när det gäller k-pop-grupper, så litade jag på henne och bad henne tipsa om några låtar, för att ge dem en chans. Det visade sig att "Superhero" ska vara den sämsta, hahaha.
Men men! Jag lyssnade på Michelles tips för en stund sedan och hon hade verkligen rätt! Jag har inte kollat på deras live-framträdanden, men jag gillar verkligen deras röster! 

Favoriten måste vara denna...

Andra bra låtar är Rock Ur Body, On and On och hyde!

Som jag har sagt tidigare; jag vet att jag missar en massa nya talanger och bra låtar hela tiden, men jag orkar verkligen inte hålla koll på nya grupper längre (slutade göra det för typ två år sedan) på grund av massproduceringen. Jag har mest hållt mig till de artisterna jag alltid har gillat, och bara check:at nya från de största agenturerna, så tipsa gärna om det kommer ut en ny, bra artist/grupp från en mindre/okänd agentur! :)

Lugnet före stormen

Nu har det gått fyra dagar av trean och än så länge har vi inte så mycket att göra. Men jag antar att det är lugnet före stormen så jag försöker chilla så mycket jag kan, hahaha.

Vad har hänt under de senaste dagarna då? Jag har tränat på golf nästan varje dag, umgåtts med kompisar, ätit, tröstätit med kompisar dagen innan skolan började (lmao)...
Och så har jag färgat håret... själv... Det blev helt multicolored (ROFL), för att jag inte var skicklig med blekningen, och mitt i paniken slängde jag i en jätteröd färg som sedan inte satt kvar i håret helt, HAHAHA! Men nu har färgen jämnat ut sig mer, och jag hade tänkt dra till frisören imorgon (idag) för att fixa till det. Fast för någon timme sedan stoppade päronen mig, och jag kom på att det kan vara bra, eftersom det bara är att låta min mamma fixa färgen åt mig. Jag hade tänkt fortsätta med rött, lol att jag i paniken hittade en färg som jag gillade!

^Från tröstmiddagen i söndags! :D *yum*

Heechul är tillbaka, Lee Hyori och Lee Sang Soon är äntligen förlovade och ska snart gifta sig, "Mamma Mia!" ska sända en "idol special"... Life's good, huh?

Köpte också åtta nya album i början av augusti! Det sorgliga är att alla var japanska album = RIP wallet </3 Men worth it!!
Det blir fler när jag fyllt 18, hehe...

^Fick ett vitrinskåp som tidig födelsedagspresent som jag förvarar album i! Men långt ifrån alla får plats där inne OTL... SUJU, Y U HAVE SO MANY ALBUMS?!!

^Alla album

Igår fick jag vara med lite i Idol-avsnittet, vilket känns skumt, pinsamt men ändå liiite kul. :) #duleverbaraengång #lol

Beställde nyss några böcker, och ska nog dra ut på en shoppingrunda snart för att köpa nödvändiga grejer. Jag hunt:ar efter ett ritblock, en kavaj, träningsbyxor, en kjol och smycken. ㅠㅠ Min garderob är ganska tom just nu eftersom jag gjorde en mega-rensning för ett tag sedan... RIP wallet!

Om fyra dagar fyller jag 18, fred ut!

Just omg


Hahaha adorkable stupid bias bah' levde i sin egna lilla värld hela tiden... Till och med när Siwon försökte para ihop Donghae och Sungmin bredvid lmao. XD


I DOOO

One fo(u)r 3an!

Tekniskt sett är mitt sista riktiga sommarlov redan över (cry me a river). Jag är inte så taggad inför trean längre, HAHAHA! 
Det här sommarlovet var så bra, och det känns som att jag alltid kommer leva såhär för resten av mitt liv, men nepp... /cries/

Hursomhelst så ser jag ändå fram emot en massa saker som kommer ske under det här året! Och utöver dem så blir det ju alltid fler överraskningar (både bra och dåliga, lmao)
Sedan kommer den där stressen och ångesten tillbaka med, och en massa prov utanför skolan (ska bland annat försöka börja med att övningsköra), och så får jag också säga hejdå till ännu fler kompisar som åker utomlands. MEN MEN, under jullovet så kommer jag befinna mig i Oceanen = sommar!! *thumbs up!*

Istället för att rant:a här så borde jag verkligen gå och lägga mig, bara för att komma in i skolrutinen igen, men det är ju sista natten såatteh... Och dessutom börjar vi sent!

Jag ska kolla på något avsnitt av It's Okay, Daddy's Girl igen, och sedan göra något annat innan sovdags.

Här är en riktig mood-maker, dagens uppträdande av Henry med 1-4-3 (I Love You), featuring EunHae!! Jag typ gråter för att uppträdandet var så glatt och sött och fint och allt positivt! ;ww; 


;_______;

Okej, de här är också nödvändiga:
Eftersom giraff är Ryeowooks favoritdjur så slängde fansen upp en massa giraff-gosedjur på scenen (Shanghai) och några andra medlemmar lekte med dem med, hnnngg T^T

Hustlin' hustlin'


1-4-3 (I Love Henry Lau)


Jag ska kolla på den här musikvideon varje gång jag inte är på lika bra humör. Henry är en naturbegåvning.
Ambers rapp passar så bra ihop med hans röst också (ingen nyhet men ändå)! /dör/

När jag var hemma hos en kompis för drygt en vecka sedan så diskuterade vi om Henrys solodebut, och han sa "Henry är riktigt bra, talangfull, men det är synd att han ändå inte blev så populär med 'Trap'" <-- DATS RITE! :C

/gråter och dör/

Dream high

(Nej, rubriken står inte för dramat 'Dream High', haha)

Knappt sex dagar kvar och jag behöver dra tummen ur röven och göra lite mer produktiva saker. Jag har en lista på alla nödvändiga ärenden jag behöver bli klar med innan, och den är inte kort, kan jag säga...
Kalendern, som jag knappt har rört under sommaren är just nu min bästa vän, OTL. </3

Jag hade tänkt färga om håret igen! Färgningen i Kina blev inte riktigt planerad, fastän jag blev nöjd, men jag skulle vilja ha ännu ljusare. Istället för att lägga ut en massa pengar för att gå till frisören här så har jag bestämt mig för att bleka och färga det själv! Jag gjorde ju det förra året när jag färgade tillbaka det till svart. Då körde jag en YOLO och bara slängde färgen i håret... Nu har jag kollat upp och frågat hur man gör det på ett effektivare sätt, hehe!
Är lite orolig över blekningen dock, fast det går nog inte alltför dåligt. (Ingen i familjen vet om det här, lol)

Vill typ få fram samma askton som CL, fast lite mörkare färg. ;)

För övrigt så hade jag en rolig dag idag med två kompisar som jag inte hade sett på några veckor! Vi åt en massa mat tillsammans och shoppade (köpte en ny jacka som är typ to die for) i stan. *thumbs up*
Efter det tränade jag lite golf!

Just nu känns det faktiskt som att jag kommer vara ganska taggad inför skolan (vilket jag säkert kommer ångra efter två dagar), men ändå inte. Hälften av mig vill bara bli klar med allting så fort som möjligt, medan andra halvan fortfarande velar. Vi får se hur det blir~

Det är bekräftat att Super Junior kommer till Paris och London för SUPER SHOW 5! Jag ska nog sikta på London-biljetter, men lyckas jag inte få tag på en så kör jag på Paris igen. I vilket fall SKA jag gå! ;)

Fred ut!!


^Helt orelevant video, men den är otrolig, så det spelar ingen roll! :D

The summer is not over yet ☆

Tiden går så snabbt, sommarlovet har gått så snabbt! Men även om den redan är över för många vid det här laget så fortsätter sommarvädret, och det borde vi tacka regnguden för! Jag börjar tredje året på gymnasiet om sex dagar, och blir myndig om två veckor, vilket känns minst sagt helt sjukt.

Eftersom jag inte har varit sådär jätteaktiv här om vad jag har sysslat med, så kan jag skriva lite kortfattat...


Åkte till Köpenhamn med kusin vitamin och faster, för att hjälpa faster med att turista. :) Nostalgi-attack jag fick där, kändes som om det var igår vi uppträdde där, fastän det var för fem månader sedan...


Jag tog ett tidigare tåg tillbaka till Stockholm efter en natt, för att hinna till middagen som Kinesiska Ambassaden bjöd in oss på! Det var minst sagt trevligt, och jättegod mat! :D Okej, vi flummade ganska mycket där (läs: VÄLDIGT mycket), jag tror de skickar mig till Kina snart hahahahaha...

Åkte till västra kusten med min familj för att chilla, äta seafood och fiska krabbor!

Sedan har jag firat kompisars födelsedagar, dansat väldigt mycket, umgåtts mer med kusinen och kompisar, skrivit TOEFL, haft "släktmiddag" för första gången här i Sverige med mera...

Wah, jag hann inte skriva klart inlägget... Ska ut och träffa några kompisar nu!

Australien- och Nya Zeeland-resa bokad!

När det är kallt och jobbigt här i Sverige under jullovet flyr jag till andra sidan ekvatorn för SOMMAR!

Äntligen får jag besöka två av mina drömländer, länder som jag ville till mest ända tills slutet av mellanstadiet, och staden där Nemo hamnade! 8D

K-pop stuff på bloppisen!

Huehue, jag har lagt upp k-pop-saker på min bloppis! Det är några album och tre officiella Super Junior-affischer. :)

Klicka på bilden för att komma till dem...

Arrrghhh Henliiii Chanyeooool


Alltså jäkla perfekt version av "1-4-3", jag orkar inte ens.

Campinggggg

Jag ska dra och campa imorgon (idag), i fem dagar och fyra nätter. Det betyder MER AVSLAPPNING WOHOOO! Fast jag ska göra TOEFL när jag kommer tillbaka, vilket inte är lika avslappnande. T.T

Idag var jag på Bryggis med en kompis och spelade in en dansvideo... som inte blev så bra HAHAHA! Jag måste göra om det någon annan dag! Har varit så trött de senaste dagarna att jag inte orkat göra någonting ordentligt, eheh...

Men men... ADIOS AMIGOS!


^Tog en screencap från Donghae's Instagram-video bcuz' perfect namja *_*

... Let's be honest, jag vet inte riktigt om jag orkar sitta i en bil med fem personer till i flera timmar, och jag vet inte heller om jag verkligen orkar campa med dem så länge...

Kina 2013

Jag orkar inte överföra alla Kina-bilder från mobilen, så jag lägger bara in några Instagram-bilder nu.

Som jag skrev förut - jag chillade extremt mycket under hela resan, bara åt och latade, hahaha! När jag var i Beijing bodde jag hemma hos Charlie, så himla snällt av henne, och det var riktigt kul! :D Och där spenderade jag alla pengar på shopping (spenderade nästan ingenting i Tianjin)...

Jag låter bilderna tala för sig själva!

D.O.Y.O.U.L.O.V.E.M.E.





Request: products

Efter 100 år har jag äntligen tagit tummen ur röven och fotat (by request) lite produkter jag använder/äger...
Jag rensade allting för någon vecka sedan, och efter de här fotona rensade jag ännu mer. Kom också på att jag också hade glömt lite grejer, men aja...

^Skincare stuff... Inte för att jag tar hand om min hy så speciellt bra, hahaha... Använder knappt ansiktsmasker och spray:en. :P Men de är bra!


^Make-up


Har en hel del BB Creams som ni kan se, hahaha! De jag gillar/använder mest är SKIN79 SUPER BB, ETUDE HOUSE Sun BB och L'Oreal Pure Mineral BB Cream (för de med gulare hy). De andra är lite FÖR ljusa för mig... Men jag brukar inte ha så mycket (just eftersom de jag använder också är lite ljusa, och för att jag inte gillar att ha kladd i ansiktet lol), utan tar bara lite som en bas (ibland tillsammans med ETUDE HOUSE Baby Choux Base) för att sedan få bronze-pudret sitta på plats. Ja, jag använder bronzing powder istället för vanlig puder, men det är för att jag har ganska mörk hy och den nyansen passar ganska bra.


Använder nästan aldrig rouge, men men... Alla fungerar bra, men den från Clinique är lite för rosa imo, och den från ETUDE HOUSE passar inte mig nu under sommaren för att den är ganska ljus. Den från 3CE har jag inte testat än!


Nej, jag använder VERKLIGEN inte allt av det här... Brukar bara använda eyeliner och brynskugga/penna, AHHAHA! Önskar att jag hade mer ork till att lägga ner mer tid på annat... Fast alla produkter funkar bra (därför jag har sparat dem lol)

Använder knappt läppstift och sånt heller, men önskar att jag gjorde det varje dag. :P Concealern använder jag bara till läpparna och därför fotade jag den med här. Jag använder den för att se ut som en fjortis!... Eller inte... Hehe, jag använder den om jag ska göra gradient lips! :) Brukar då använda lip pigment och lip tint:en med (som inte är utmärkt i bilden ser jag nu), det är den rosenröda nagellacksflaska-liknande flaskan mellan läppstiften och läpp"kritan". Jag köpte flera lip pigments eftersom man kan blanda färgerna, skitbra! (Y)

Jag slängde som sagt typ hälften av allt det här efter, för vissa produkter har jag haft ganska länge, och vissa använder jag inte alls, såatteh... Men alla fungerade jättebra! Jag vill ha så lite produkter som möjligt så att jag kan fokusera och ta slut på dem, istället för att ha en massa och sedan få beslutsångest och till slut slänga dem.
När jag har mer pengar så ska jag slänga ännu mer av de här och inhandla och testa nya produkter!

Jag orkade inte göra en review av varje produkt, men hoppas att inlägget dög ändå! Om ni undrar över något så svarar jag i kommentarsfältet! ;)

I've been up all night, tryna get that rich, I've been work work work work working on my shit


A special summer

Så himla mycket har hänt under den här sommaren, idk...?!

Den här bloggen borde egentligen klassas som ganska väldigt opersonlig eftersom jag inte skriver om tankar och sådant. Det är saker som jag helst håller för mig själv. Men just nu vill jag bara skriva om alla underbara människor jag har mött och erfarenheter som kommer följa med mig väldigt länge, fast så lätt är det ju inte, så jag gör det någon annan gång istället, eller så tar jag en sak i taget.

En grej är att jag kommer ihåg när vi i Chu hade en farväl-dag i november för Julia, som då skulle flytta till Kina. Efter en hel dag med massor av roliga aktiviteter som Cybertown och IKEA, skratt och tårar lyckades vi till slut på något sätt hamna i Kungsträdgården, där vi också mötte en till kompis vid isrinken. Sedan kom vi på att vi kunde smyga upp på Stora Scenen och flumma eftersom det var sent på kvällen och mörkt och ingen skulle se oss. Det blev att vi sprang runt, satt ned och pratade och pumpade 'Fantastic Baby' ur våra mobiler medan de som brukade dansa den dansade. Vi sade till och med "Tänk vad coolt om vi uppträdde här på riktigt någon gång!", vilket var vad jag också tänkte när jag var på min första The Voice-konsert vid 9-årsåldern (avundades alla artister som fick sjunga och dansa på Stora Scenen och att de fick synas på den stora skärmen)...
... Vem kunde då tänka sig att vi efter åtta månader (och jag åtta år) faktiskt uppfyllde den "drömmen", med exakt samma låt som då, och till och med en till?

Det här uppträdandet var minst sagt stressigt eftersom det blev svårt att bestämma nummer och ont om tid (jag lärde mig danserna två dagar innan), men det är faktiskt våran specialitet - att alltid vara i last minute, fast ändå ta fram ett bra resultat!

Mitt förra uppträdande var Kpop Meetup:en i mars, vilket var väldigt länge sedan (även om det inte känns så). Då sade jag att allting som sker på scenen går extra fort, det är så fortfarande. Jag tror att alla mer eller mindre erfarna/kända performers känner att det här är som en drog - när publiken faktiskt uppskattar det man har lagt ner tid och arbete på så vill man bara göra det mer och mer, om och om igen. Tyvärr leder det också till att man då också blir mer och mer ledsen efter varje gång, precis som Leeteuk en gång sade.

Den här gången var sista gången för vissa, ett bevis på att allting gott har ett slut. Jag vet fortfarande inte vad framtiden har att erbjuda, därför försöker jag alltid ta varje uppträdande som mitt sista. (Ja, jag har lärt mig allt det här från SJ, haha...)

Sommaren började med motgångar, men på grund av det kunde jag vända på situationen genom att leta efter anledningar som gjorde det så ovärt att tänka på dem.

Allt jag kan säga att den här sommaren var bra, väldigt bra.

"It would be nice to have both, but it is either this or that. Even today, I continue to choose" - Ryeowook
"The best feeling in the world is when you finally understand why" - Albert Einstein 

We're so freakin' segsi!

Idag uppträdde vi på Kinesiska Festivalen i Kungsträdgården (Stora Scenen). Det var minst sagt awesome eftersom det var mycket publik, och det ryktas om att vi fick mer applåder än andra. 8D

Mina päron filmade lite...

^Yangster Psy


Duh' awesome windmill i slutet (Y)

EXO - Growl


Som väntat så blir EXO's repackage album minst sagt a-w-e-s-o-m-e! 'Growl' låter verkligen jättebra, och även om videon är väldigt low budget (typiskt SM) så gillar jag den jättemycket ändå! Den är filmad på ett intressant sätt, och medlemmarna gjorde ett väldigt bra jobb eftersom allt var i one shot. :D
By the way, Tao i början omfg... *__* Gillar också delen där den vita kepsen till slut hamnar hos Suho, hahaha!