Request: products

Efter 100 år har jag äntligen tagit tummen ur röven och fotat (by request) lite produkter jag använder/äger...
Jag rensade allting för någon vecka sedan, och efter de här fotona rensade jag ännu mer. Kom också på att jag också hade glömt lite grejer, men aja...

^Skincare stuff... Inte för att jag tar hand om min hy så speciellt bra, hahaha... Använder knappt ansiktsmasker och spray:en. :P Men de är bra!


^Make-up


Har en hel del BB Creams som ni kan se, hahaha! De jag gillar/använder mest är SKIN79 SUPER BB, ETUDE HOUSE Sun BB och L'Oreal Pure Mineral BB Cream (för de med gulare hy). De andra är lite FÖR ljusa för mig... Men jag brukar inte ha så mycket (just eftersom de jag använder också är lite ljusa, och för att jag inte gillar att ha kladd i ansiktet lol), utan tar bara lite som en bas (ibland tillsammans med ETUDE HOUSE Baby Choux Base) för att sedan få bronze-pudret sitta på plats. Ja, jag använder bronzing powder istället för vanlig puder, men det är för att jag har ganska mörk hy och den nyansen passar ganska bra.


Använder nästan aldrig rouge, men men... Alla fungerar bra, men den från Clinique är lite för rosa imo, och den från ETUDE HOUSE passar inte mig nu under sommaren för att den är ganska ljus. Den från 3CE har jag inte testat än!


Nej, jag använder VERKLIGEN inte allt av det här... Brukar bara använda eyeliner och brynskugga/penna, AHHAHA! Önskar att jag hade mer ork till att lägga ner mer tid på annat... Fast alla produkter funkar bra (därför jag har sparat dem lol)

Använder knappt läppstift och sånt heller, men önskar att jag gjorde det varje dag. :P Concealern använder jag bara till läpparna och därför fotade jag den med här. Jag använder den för att se ut som en fjortis!... Eller inte... Hehe, jag använder den om jag ska göra gradient lips! :) Brukar då använda lip pigment och lip tint:en med (som inte är utmärkt i bilden ser jag nu), det är den rosenröda nagellacksflaska-liknande flaskan mellan läppstiften och läpp"kritan". Jag köpte flera lip pigments eftersom man kan blanda färgerna, skitbra! (Y)

Jag slängde som sagt typ hälften av allt det här efter, för vissa produkter har jag haft ganska länge, och vissa använder jag inte alls, såatteh... Men alla fungerade jättebra! Jag vill ha så lite produkter som möjligt så att jag kan fokusera och ta slut på dem, istället för att ha en massa och sedan få beslutsångest och till slut slänga dem.
När jag har mer pengar så ska jag slänga ännu mer av de här och inhandla och testa nya produkter!

Jag orkade inte göra en review av varje produkt, men hoppas att inlägget dög ändå! Om ni undrar över något så svarar jag i kommentarsfältet! ;)

Kommentarer
Postat av: Daniella

Shit vad mycket smink! Jag är också som du, äger mycket men använder knappt hälften :p Har ingen ork! Men du har ju massa snygga produkter, vart kommer den där lip crayon ifrån? ^^

Svar: Haha men eller hur?! XD T_T Min lip crayon kommer från 3 Concept Eyes! :)
lateautumn.webblogg.se

2013-08-08 @ 14:50:17
URL: http://coffeecaramel.blogg.se
Postat av: Daniella

Sv: Men liksom man orkar inte sminka sig, det tar för lång tid -.- Hehe, jag har aldrig hört talas om märket, finns det i Sverige? ^^

Svar: Jaaa hahaha xD Nope, det är ett märke från Korea! Kolla in http://en.stylenanda.com/products/3-concept-eyes/AS000000/?url=Category ;)
lateautumn.webblogg.se

2013-08-08 @ 15:15:41
URL: http://coffeecaramel.blogg.se
Postat av: Daniella

Sv: Okej tack! Jag tänkte väl att det var något asiatiskt märke :p

2013-08-08 @ 16:39:16
URL: http://coffeecaramel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback