HELIANTHUS x SIWON



This man tho.

Creativity level: 0

Jag funderar på att starta en ny blogg inför äventyren som börjar i höst, haha! Det är tänkt att den ska bli en reseblogg fast samtidigt känner jag att jag nog vill fortsätta med den efter "resan". Språket är jag inte heller säker på, det skulle vara kul att få fler internationella läsare, så jag velar mellan engelska och svenska. Om jag bestämmer mig för engelska så kommer jag även byta bloggplattform...

MEN, det största problemet är bloggnamnet. Jag har ingen aning om vad den ska heta... Det har också mycket med språk att göra - om jag tänker blogga på engelska så måste det ha något med Asien, resa och mig att göra...
Så, har någon några tips?? Får damp här. 


Åker till Island på fredag! Vi planerade USA först, men det har gått sjukt segt med visum så vi orkade inte vänta, lmao. Synd att vi flyr den underbara värmen som pågår i hela Sverige just nu, men samtidigt är det här också den bästa perioden (?) att besöka Island på, dessutom verkar det också vara sjukt fint där!

Hoppas att alla njuter av värmen och inte klagar, för kom ihåg hur det brukar vara på vintern här! :)

Helt random bild. Tänkte att den somehow skulle passa till rubriken... otl.

☆ NEW ADVENTURES! ☆

Fy vad jag är dålig på att uppdatera, både här och på Swe JYJ's Facebook-sida (checka in den om ni inte redan har gjort det! Jasmin och Jessie uppdaterar flitigt där med massa roligt :3), hahaha... Skärpning?! Well, vet inte vad jag ska skriva, alltså samma problem som alltid. ='D

På sistone har jag i alla fall kämpat med saker angående hösten (är nästan klar!!), deal:at med min budget, övningskört (ja, har äntligen dragit tummen ur röven och börjat lmao, måste dock ta det om drygt en månad så jag har lite smått panik just nu), spelat golf och umgåtts med kompisar. Fick också ett samtal igår om en spännande möjlighet, så förhoppningsvis blir den av nu. Tänkte måla lite nästa vecka, samt ge mitt rum en liten makeover. ☆

Minns någon inlägget där jag skrev om Adidas samarbete med The Farm Company? Det var i och för sig inte så många inlägg sedan, lmao. Anyway, jag fick tag på en sådan jacka som jag ville ha till slut!! Typ sista exemplaret i den storleken i hela Sverige, AHAHAHAHA *bäst*. Nu saknar jag bara ett par bra träningsshorts, mina nuvarande är typ utslitna. *gråt*


(Bildkälla: Adidas.com)
Adidas och The Farm släppte nyligen den andra kollektionen tillsammans, fast tycker att den första kollektionen var allmänt snyggare! Trycket här uppe^ är min favorit från den andra (märkts det att jag älskar blå?), funderar på shortsen, hmm...

Första kollektionen...
(Bildkälla: Adidas.com)
Perfekta färgkombinationer aaahh...!! *_*

Slut på babblandet, behöver sussa nu. Good night~!


PS. Är så jäkla taggad på Super Junior's comeback!! Sparar pengar till den OCH deras konsert Super Show 6 som börjar i september! BER TILL BUDDHA ATT JAG FÅR TAG PÅ BILJETTER, KOMMER DÖ ANNARS OK.

Darling



Även om jag inte är så "girly" av mig och inte heller föredrar sådana låtar så brukar jag ändå gilla Girl's Day. Jag vet inte varför, men antar det är för att man blir glad av att lyssna på dem, och de är inte sådär catchy att man lyssnar "även om de egentligen inte är så bra" (hoppas ni förstod det där, hehe). ^^ En annan sak som jag gillar med dem är att de oftast brukar ha koreografier som är roliga att dansa till!

"Darling" kom ut idag och den är typiskt somrig, så den kommer också att spelas flitigt den här sommaren!

It's gonna' be fantastic ♬♪


Henry har gjort comeback med ett nytt album och titellåten heter 'Fantastic'. Musikvideon kom ut för tre dagar sedan och jag måste säga att jag blev positivt överraskad - SM har äntligen bestämt sig för att låta Henry exponera mer utav sin talang! HENRY LAU är så himla duktig, haha. TTuTT Fiolen passar så bra in i flödet också! Den här låten kommer att gå på 'repeat' från och med nu, längtar tills resten utav albumet kommer ut! 

Red Light



f(x) släppte musikvideon för Red Light imorse och OMFG, så himla bra låt och musikvideo (inte lika mycket dansa-i-en-box-SM-style)!!!!! ÄLSKAR ALLAS stylings och hela konceptet!!!! Amber i rött håååår. *WWW*
... Själva låten är dock inte originalet tydligen, utan SM har tagit (förhoppningsvis också köpt) den från en engelsk låt... Aja, den är bra hur som helst, originala med!

Just nu stream:ar jag M! Countdown för första gången på jättelänge och väntar på f(x)'s första comeback stage! Längtar tills resten utav albumet kommer ut så att vi får höra de andra låtarna (som för övrigt verkar riktigt lovande enligt highlight medley:n)! HEJA HEJA, EFFUEKSUUU!!



Edit: GIFS! :D

ADIDAS X FARM

Adidas samarbetade med brasilianska The Farm Company inför VM och släppte för några månader sedan en kollektion med färgstarka, ursnygga plagg och matchande skor och väskor. Jag har dreglat över dem sedan dess (#loveatfirstsight) men har inte riktigt haft kapital över för att köpa dem...
Nu är det rea på vissa av plaggen och den tröjan jag ville ha mest (Firebird med Floralina-tryck) tog slut direkt... *anime tears* Fast jag hittade dessa skor ↑ för ett bra pris så det blev ett haff direkt, favorittrycket från kollektionen på skorna, hohoho! 8D Idag hämtade jag ut dem och gawd... lätt ett av de bästa sneakerköp:en jag har gjort! TTuTT (Måste dock sluta impulsköpa sneakers GAH)

Det är redan juli. Igår fyllde Leeteuk 31 år och jag firade min 14-årsdag här i det avlånga landet. Still no sun. I cri... Nej men, seriöst, vädret... what the fudge?! Visserligen är jag inte förvånad, men irriterad! Vill ju kunna gå runt i shorts utan att frysa men näe, för kallt. -__-' Jag får bara hoppas att det vänder snart...
Om 27 dagar är Leeteuk tillbaka från armén i alla fall, äntligen!! 

Ful men sjukt god frozen yoghurt som jag åt i måndags. Shiet vad mycket glass jag och min kompis åt den dagen, hahahaha...

Igår såg jag X-Men: Days of Future Past! Jag blev minst sagt mindf'cked och mindblown, ni som har sett den fattar nog vad jag menar... Lätt bästa Marvel-filmen hittills, enligt mig!

SLUT på det här inlägget, nu ska jag sussa!