No Gun

Just nu borde jag verkligen jobba med ett tal som jag ska hålla imorgon, men jag bara känner för att skriva av mig lite här.

Framtidsångest.
Egentligen har jag inte haft så mycket ångest över min framtid, vad jag skulle göra efter studenten. Jag var bara lite rädd men samtidigt nyfiken, ivrig och taggad! .... Ända tills handklovar sattes på mina idéer, tankar och drömmar. 
Numera känner jag mig fängslad, att frihet inte är något för mig längre, att frihet aldrig var menat för mig egentligen, bara ett lockbete som förde in mig i denna fas.

Jag är en person som aldrig har gett upp, som alltid strävar efter att fortsätta kämpa, men den här gången ger jag upp. Att inte kunna leva när man existerar är mycket värre än att dö, enligt mig. Varje gång jag hör andra nämna något om framtidsångest så blir jag direkt påmind om det här som drar ner mig mest för tillfället. Vad är värst, att inte veta vad man vill göra, eller att veta vad man verkligen vill göra men inte kunna göra det? Ärligt talat så är nog det sistnämnda lite värre än det första, därför kan jag inte låta bli att deppa ännu mer när jag hör folk stressa över att de inte har något speciellt mål.
Jag försöker alltid att tänka positivt, skratta och le så mycket jag kan för att göra mig bättre till mods. Det har alltid funkat jättebra, men nuförtiden har det blivit så mycket svårare.

Ett halvår kvar tills gymnasietiden är över, vi får se hur länge den lilla gnistan inom mig klarar sig, för någonstans där inne säger en svag röst till mig att fortsätta kämpa ändå.

Kommentarer
Postat av: keiibum

kämpa kämpa! You can do this, fighting! ^_^

Svar: Tack du ♥
lateautumn.webblogg.se

2013-12-04 @ 13:35:30
URL: http://chu.blogg.se/
Postat av: Batman

Det är okej att inte veta vad man vill göra efter studenten~ Detsamma gäller att inte våga göra det man vill göra direkt, utan göra lite annat innan dess. Det är inte så att världen går under om du inte har en utarbetad plan efter studentdagen...det är bara att jobba på, fundera och ta saker i din egen takt och gradvis komma på vad du vill göra av din framtid :3 Men även om du skulle gå en utbildning inriktad mot ett särskilt arbete är du inte låst för all framtid.
Jag gick ut i våras och har fortfarande inte så stor koll på vad jag vill göra av mig själv. Tanken på att välja en utbildning och i samma veva "välja mitt liv" skrämmer slag på mig, men även om jag inte gjort det ännu så tänker jag att det bara kommer att bli roligt när jag väl hittar det jag vill göra :3 Kom ihåg att det är okej att ändra sig!
Hoppas det hjälpte även om jag inte någon större koll på vad ditt problem är~

Svar: Hej! Tack så jättemycket för din kommentar, jag uppskattar verkligen den!Problemet är att jag vet exakt vad jag vill göra, men mina föräldrar stöttar inte mig i mina drömmar och därför får jag välja de programmen...Men jag ska ändå försöka så gott jag kan med att övertala dem på något sätt.Tack igen, och lycka till med ditt val! :)
lateautumn.webblogg.se

2013-12-05 @ 00:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback