48 dagar kvar

För varje dag som går här hittar jag fler och fler anledningar till varför jag vill ta studenten så fort som möjligt, och det ska bli så himla skönt. Jag har verkligen sett och fått nog av i princip allt. Och vet ni vad det värsta är? Att jag endast kan fortsätta stå ut ett tag till, stå upp för mig själv samt att det troligen kommer bli värre i framtiden. Det är helt sjukt hur många människor det finns som vill se andra misslyckas, att de inte lägger ner den energin på att bara förbättra sig själva istället är inget annat än sorgligt. Tänk om alla bara kunde samarbeta så att alla får må bra och uppnå bra resultat?

Idag var ett typiskt exempel på sådant betéende. Jag märkte redan från början att de flesta här har svårt för att visa respekt rent allmänt. Det känns pinsamt att representera en skola som ska vara en av de bästa naturskolorna när så många inte ens kan vara artiga (grundläggande manners hallå?!?!) och istället beter sig som douches. "LEARN SOME MANNERS" vill jag bara skrika till varje person som inte ens orkar hålla upp dörren för de som går bakom. Jag skiter fullständigt i hur bra betyg de har och hur snobbiga de är, visar de inte respekt mot andra så får de fan inte räkna med att få någon respekt tillbaka och sådant betéende kommer de aldrig långt med i sina karriärer ändå. K-A-R-M-A. Vet ni vad det sorgliga är? Att varje gång någon till exempel håller upp dörren för mig, tackar mig för att jag håller upp dörren för den, ber om ursäkt för något eller bara tackar mig rent allmänt så blir jag förvånad, för det händer så sällan! *insert shocked smiley* Men ja, jag borde nog vara tacksam över att det i alla fall finns några artiga människor som går här...

Eftersom jag varje dag omringas av omogna betéenden kan jag inte låta bli att älska mig själv mer och mer. Och nej, det är inte att vara narcissistisk. Jag är så himla glad över att jag är uppfostrad med manners. Jag är så himla glad över att jag är öppen av mig, för nya människor, utmaningar, mat och andra saker. Jag är så himla glad över att jag samtidigt alltid är objektiv, står upp för mig själv när det behövs och aldrig tar emot dryga påpekanden som helt saknar argument i sig. Jag är så himla glad över att jag vet exakt vilka som är bra alternativt dåliga för mig. Dryga människor har aldrig lyckats få mig känna mig underlägsen på något sätt, snarare tvärtom. 

Det kommer bli värre i framtiden, det är jag medveten om, men det är bara synd att det ska vara såhär i skolan med...

Jag vill inte fortsätta rant:a för då kommer det här inlägget aldrig ta slut. Kan avsluta det med att säga att HURSOMHELST så är jag lättad över att det bara är 48 dagar kvar till STUDENTEN.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är inte ensam.. t.o.m. mina läraren är så! slösa inte tid på dem och ignorera dem som om de inte finns! :D försök ist att skapa fina minnen för dig själv de här sista veckorna :)

Svar: Hahaha mina lärare med tyvärr... Så himla synd liksom o.o Mjo det är det jag försöker göra! Tack för din kommentar, hoppas du har det bra själv! <3
lateautumn.webblogg.se

2014-04-27 @ 10:34:21
Postat av: Andrea

TACK YANG, jag har under i princip hela min skoltid känt samma sak. Lyckligtvis utgjordes min gymnasieklass av någotsånär socialt kompetenta människor, men det är precis som du säger; de andra finns där ute och man kommer aldrig ifrån dem. Jag fick en smärre chock när jag flyttade till UK, för här skriker i princip folk "I AM SO SORRY ARE YOU OKAY????" redan innan de råkat stöta till en. Men hursomhelst, kör ditt eget race, behåll dina manners och fortsätt vara allmänt bäst. Ok? Bra <3

Svar: HOHO :3 Jaa det verkade som att din klass var bra! Hahaha UK alltså, överartiga. :DGrejen är att jag tyckte om min klass hyfsat mycket i ettan, sen i tvåan bah ÖHH WAT IZ DIZ! och nu i trean bah HAHAHAH STICK! XDDD
Åhhh tack så mycket, bästa du <3
lateautumn.webblogg.se

2014-04-27 @ 13:47:32
URL: http://livesintechnicolor.blogg.se
Postat av: t.

GUURRRRRRL you got that right, stand up for yourself! :)

Svar: YEAH! ;D
lateautumn.webblogg.se

2014-04-28 @ 15:06:02
URL: http://beautyandthebeat.se
Postat av: Anonym

Riktigt bra text! Du har så himla rätt, det är likadant på min skola där folk "skrattar" åt en för att man inte är lika bra. De vill så gärna att folk skall misslyckas :( men det ger mig bara mer motivation :)

Svar: Hahaha de är så sorgliga. Grejen är att de inte är bättre heller...Tack så mycket! Lycka till! :D
lateautumn.webblogg.se

2014-04-28 @ 18:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback