#fruktfest


Jag fick jättefina presenter och blommor av mina nära och kära när jag tog studenten, dessa ovan ↑ är två av dem. MacBook:en fick jag av mina päron och jag kind of visste att jag skulle få en av dem. iPad:en var från familjevänner och jag blev riktigt förvånad när jag öppnade paketet, haha! Dessa kommer verkligen användas flitigt speciellt i höst då jag förhoppningsvis åker utomlands.

Jag har förut bara ägt iPods, inget mer utav Apple. Helt plötsligt har jag nu blivit ett äpple själv???!!? Nej men, ingen i min familj har ägt en MacBook så jag är en newbie när det gäller den.
Min gamla laptop fungerar fortfarande jättebra efter fem år, men den är väldigt stor (använder den typ som en stationär dator, haha) och är knappt bärbar, dessutom börjar minnet ta slut så hela systemet har blivit segare. Eftersom jag troligen ska utomlands i höst kan det ju vara praktiskt att ha med sig något smidigt och lätt men ändå inte för litet. Jag håller också på med många stora redigeringsprogram så behöver även något som fungerar snabbt.
MacBook Pro var alltså en perfekt lösning in my opinion.

iPad:en är en iPad Mini, alltså mycket mer praktisk än en vanlig iPad. Eftersom den är som en stor variant av iPod Nano så vet jag hur man hanterar den, tack och lov, haha! Den kommer vara handy när jag inte orkar ta med MacBook:en, lmao.

Två veckor har gått sedan jag fick dessa och jag är hittills väldigt nöjd över båda! Men som sagt så är jag en newbie när det gäller Macs så jag försöker fortfarande klura ut hur man använder vissa program och funktioner och hur man hittar till alla enheter och mappar, hehe... Jag vet att många där ute äger Macs själva så GE MIG GÄRNA NÅGRA BRA TIPS (fy sjutton vad Final Cut Pro X är svår *van med Sony Vegas*??) som inte står i manualen et cetera??? 8DDD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback