BEAUTIFUL CREATURE + thoughts


Saknat mina SJ-bildbomber (ni som har följt mig i minst två år fattar)???? 8DDD
Känner att den här bloggen behöver lite mer K-POP! Tyvärr har jag inte lika bra koll på det nu som jag hade för 2-3 år sedan, eller rättare sagt - jag har knappt någon koll längre... Förut lyssnade jag på allt som kom ut, följde sup3rjunior.com som en slav (de lade upp 70-100 inlägg om dagen och jag kollade igenom varje, klickade på varje Youtube-video och sparade varenda bild LMAO ='D) och bloggade i princip bara om K-pop (typ minst fem inlägg om dagen). #MEMORIES (Tojjy sa att jag är värre än ett Justin Bieber-fan... NOT SURE IF COMPLIMENT OR NOT HAHA)
Just nu lyssnar jag i princip bara på nya låtar av de grupper och soloartister jag gillar mest, då och då på andra om jag råkar se något som verkar intressant. Jag håller inte ens koll på vad SJ gör nuförtiden...

Varför har det blivit såhär nu? Många frågar mig regelbundet om jag helt enkelt har tappat intresset för SJ och annan K-pop och om jag inte längre lyssnar på dem. (Nu när jag har en pojkvän som råkar vara en annan än Kyuhyun/någon SJ-medlem så säger alla mina vänner "VA?! Vad hände med Kyuhyun då???" när de får reda på det, HAHAHA!!)
Svaret på frågan NEJ, det har jag inte gjort, inte ett dugg faktiskt. Min kärlek för till exempel SJ har aldrig avtagit (hur cheesy det än låter TrOLloloL), utan snarare tvärtom, bara att jag inte uttrycker det lika mycket nu. Jag skapade den här bloggen just för att skriva kortare inlägg och dampa mindre lmao. Den största anledningen är att jag inte längre har tid för de gamla rutinerna. Jag har ändrat lite i prioriteringarna och försökt fokusera på skolan och framförallt andra hobbyer jag gillar för att förbereda mig inför framtiden (bcuz' hands down, I am a student)

Jag försöker dock fortfarande stötta SJ så gott det går! Som sagt så håller jag fortfarande koll på nya låtar, försöker köpa nya album och så vidare. Jag stalkar även dem på Twitter och Instagram så att jag vet hur de mår.

En sak som jag blev påmind om idag när jag kollade igenom mina sparade SJ-bokmärken på datorn var att det hade skett så många förändringar. Flera fansites som jag älskade finns inte längre... SJ var verkligen "the kings", "the best of the best" med mera inom K-pop:en, nu har de inte haft en koreansk comeback på två år och är inte alls lika stora längre... SM har i princip slutat satsa på dem nu för att de har åldrats (Leeteuk och Heechul fyller 31 år i år!), plus att många så kallade "lojala fans" har slutat stötta dem... Jag är jätteglad för alla andra grupper som det går bra för, men jag kan inte låta bli att bli arg på SM och de fansen, även om det är en naturlig grej att förändras. Jag hoppas liksom på att få träffa SJ och stötta dem flera gånger in real life när de fortfarande är en officiell grupp (ursäkta deppet men dats reality).

Det finns så mycket att rant:a om angående det här ämnet. Jag funderar nästan på att göra en heart-to-heart-video för att diskutera det... Vad tycker ni? 8D

Jag vill efter studenten hitta tillbaka till de gamla rutinerna lite grann, men jag undrar vilka nya grupper och låtar ni K-pop-fans rekommenderar? De jag håller koll på mest just nu är SM-, YG- och JYP-artister, ibland andra med. KOMMENTERA! :D



PS. Jag har varit en ELF i fyra år och två dagar nu! ♥

Kommentarer
Postat av: Keiibum

jag har inte heller tappat intresset för kpop men jag följer inte kpop lika mycket längre och så är det för mina vänner också. Men jag liksom känner att kpop inte är lika bra som den en gång var. ._.

Svar: Aa förstår... Kanske för att nya grupper bara massproduceras??
lateautumn.webblogg.se

2014-05-16 @ 15:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback